Seit vergangener Nacht gibt es das lang ersehnte Update für die IXEG 737 Classic, das sie auf Version 1.1 bringt. Neben unzähligen kleinen Verbesserungen gibt es nun ein voll funktionsfähiges TCAS, die Möglichkeiten, die Frachtluken und Cockpittür zu öffnen und zu schließen sowie das Flugzeug bei Bedarf mit Eyebrow-Windows auszustatten und vieles mehr. Außerdem wurde die IXEG 737 Classic im Groben mit dem X-Plane 11 kompatibel gemacht. Das heißt, dass sie hier nun zumindest grundsätzlich funktioniert, auch wenn er offiziell noch nicht vollumfänglich unterstützt wird. Hier möchte man erst unter anderem die Flugdynamiken anpassen und sicherstellen, dass sie sich im X-Plane 11 so realistisch wie möglich verhält. Das Update ist für alle Bestandskunden kostenfrei im Kunden-Account auf X-Aviation.com verfügbar. Den kompletten Changelog sowie Informationen zum neuen Lizenzierungsverfahren erfahrt ihr im vollständigen Artikel unter „Weiterlesen“.
Neues Lizenzierungsverfahren bei X-Aviation.com
Nachdem vor einigen Wochen die Download-Limitierung sowie der Verfall der Download-Links entfallen ist, wurde bei X-Aviation.com vor wenigen Tagen das Lizenzierungsverfahren umgestellt. Dieses greift auch bereits bei der Installation der IXEG 737 Classic V1.1. Beim erstmaligen Ausführen des Add-Ons im X-Plane muss man sich im entsprechenden Fenster in seinen X-Aviation-Account einloggen und das Add-On auf dem entsprechenden Rechner freischalten. Das war’s.
Changelog der IXEG 737 Classic V1.1
- Added TCAS. Just like in the real airplane, it will show various types of traffic (PROX, TA, RA) and the relative altitude, plus voice callouts and visual aids to avoiding RA traffic. The panel should work as the real one, including TA only, ABV/BLW, STBY, etc.
- Improved EGPWS. This is enhanced over 1.0.7 – the modes (1-5) should work a lot more closely to how the real modes work, including submodes (i.e. 4A, 4B). There is also a terrain-look-ahead feature that will alert when approaching terrain higher than the aircraft. New panel, new switches, new TERRAIN ON light. New INOP label for FO´s terrain display.
- Opening cargo doors with door annunciators and 3D cargo holds modeled.
- Eyebrow windows including selectable sunshade panels (select in preferences menu)
- Opening cockpit door
- Now showing current active waypoint distance and ETA on EHSI upper corners in MAP and CTR MAP mode
- Added increase/decrease map range datarefs
- A multitude of fixes to FMS stability and LNAV drawing and performance
- Several texture fixes
- INOP label for the logo lights if winglets fitted
- Autopilot fixes (autothrust gain, logic of MA buttons, GS arm logic, cleanup of FMA modes in some circumstances, FL CHG pitch behaviour in MACH regime with turbulence)
- Several rare gizmo crashes fixed for switches and levers
- Fixes to headings and bearings shown on FIX INFO and LEGS page (now show correct magnetic tracks)
- Ground power not showing anymore when booting in turnaround state
- Fixes to default transition altitude not always showing correctly (still just a crude east/west division)
- Added realistic way to operate approach speeds on APPROACH page
- Added failure flag to altimeter when not electrically powered
- Improved EFIS symbology when IRS units not aligned
- Fuel gauges now show „lbs“ when imperial units are selected
- LNAV tracking accuracy improved (no more offset flying)
- Ground model „Ninja fix“ when using airplane with XP11 (no full XP11 compatibility yet)
- Solved numerous situations that would cause the FMS to produce soft crashes in the Gizmo console
- The aircraft will likely work in X-Plane11, but we do not officially support it and it may not be truly accurate numbers as you would find flight model wise in X-Plane 10. This is just enough to get by and allow your enjoyment in XP 11. A separate XP 11 update will be released at a later point.